Bra start!

Första semesterdagen avklarad. Värmen har sitt fasta grepp om oss, liksom kylan hade för bara några månader sen. Vilket underbart land vi lever i ändå. Temperaturskillnader på ca 60 grader inom loppet av ett halvår. Snö i otroliga mängder och oro för vart allt skulle ta vägen vid smältning infann sig. Nu är det snarare avsaknad av vatten som oroar. Inte en droppe senaste två  veckorna har kommit uppifrån och vad jag kan se på väder-rapporter verkar det inte komma inatt heller...  Vattnar mina blommor och plantor, gräsmattan blir brunare och brunare. Hade jag haft eget vatten hade nog en vattenspridare gått nu, men jag känner inte att grönt gräs är så viktigt att jag slösar med allas vårt kommunala vatten. Hur gärna jag vill egentligen...nope, där går gränsen!

Haft bästa fyran här på besök ett dygn. Bad och sol, god mat och mysigt tjejsnack. Borde göras oftare, fast då kanske det inte blir samma sak?

Och som att det inte räckte med det, så fick jag ett till mycket efterlängtat besök av en arbetskamrat ikväll. Mys på den skuggiga altanen med kaffe och rabarberpaj. Dottern som adopterade henne till sin låtsasmamma... Hon är ju så rakt i genom go den kvinnan så jag förstår min dotter. M blir en bra extra-mamma, mammor kan man behöva många... ;) Bra val!

En vansinnigt nöjd son som utmanat sig själv i helgen. Varit på Gröna Lund minsann och roat sig med mostrarna.
Underbart att få ha ett sånt stort nätverk runt sig som mina barn har. Tänk när de inser att alla inte har det så bra som de har det? När man är liten tror man ju att alla har det lika och gör lika som en själv och ens familj. Så är det ju inte, på gott och ont.

Ja, det känns som att semester 2010 inletts på allra bästa sätt! Laddar för en ny mysdag imorgon. Med sol och bad och avkoppling!

Återkommer




Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback