En liten uppdatering

Nu är det igång. Det blir fotboll, fotboll och åter fotboll i flera veckor framöver. Sonen kollar såklart och spanar in finter och övar direkt. Den där Shabalala (osäker på stavning där) är ju en riktig bolltrollare. Mycket att lära av en sån kille.

Färdig med utbildningen. Det går som en dans och jag är inte orolig för mitt nya uppdrag. Känns som en rolig utveckling mitt arbetsliv tagit. Trist att lämna det gamla men, det nya känns rätt och då blir det som det blir. Har också konstaterat att värledn är som man brukar säga "liten". Den är det ibland och det kan vara på gott och ont. Denna gång vet jag inte vilket det är men, låg profil så löser sig säkert det också.

Den blåa tån. Jo, den är fortfarande blå. Inte lika ont längre, men blå och går inte att böja på. Så att det är en spelfri helg för lillMessi är ingen nackdel. Erbjöd mig att åka till Rimbo och titta på kompisarna i laget. Men han är inte sugen på det. (Tack) Han hade ingen lust att stå ute i regnet. (Tack igen) Han var hos moster inatt och verkar ha haft det oförskämt bra. Trött, men nöjd. Ska få vara marsvins-vakt i en vecka då kusinen åker bort. Till och med pappan i vårt hus tyckte att det var okej (!) så det är bara att köra! Kattungen har hittat hem efter att ha varit ute halva dan igår, hela natten och halva dan idag. Kattmamman är fortfarande borta. Men hon brukar ju vara borta i perioder och så löper fanskapet igen så....urk. Har ingen lust att ha henne hemma skrikandes, men har ingen lust att hon springer runt och friar....

Det är väl så läget ser ut just nu. Vädret? Ska jag säga nåt om vädret? Ja, okej då. Det regnar. Gillart! Bra att jag slipper vattna, bra att jag kan vara inne och städa utan att få ångest över att jag missar sköna solen. Men bara över helgen, sen får det baske mig bli sol igen så man kan starta sommarbrännan på allvar!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback