Stort eller litet?

Att en, i denna värld så liten händelse kan ha så stor betydelse i ett liv. Sonen hade match mot Roslagsbro igår på träningen. Mycket slit, fina finter, långa och många löpningar. Ja, idag var han banne mig värd det!! LillMessi fick äntligen in bollen i nätet.
För er som inte har en son som är besatt av fotboll kanske detta kan tyckas löjligt. Fånigt. Futtigt I vår värld är det stort! Vi har pratat så mycket senaste månaderna om hur viktigt det är att ha kul. Att man gör det viktigaste jobbet när man springer utan boll. Att ingen kan göra mål utan en målpassare. Efter söndagens stolp-träffar var det inte roligt längre. "Mamma, jag fick ju sån bra träff i skottet och ändå så går den inte in" "Mamma, jag vill vara som "M", han gör mål jämt" osv. osv. osv. Fixering kan man kanske säga. Hur många timmar har han stått på gräsmattan och övat skott? Blir liksom inte så lätt att stötta till slut. När man ser hur han sliter och jobbar. lägger tid här hemma på att träna. Vi skjutsar och pratar. Men baske mig att det blivit stolpe ut ändå...

Men igår fick han iaf göra sina väl inövade målgester. Både Zlatans och Messi's....publikens jubel. Smått generad men fullkomligt överlycklig!
I bilen på vägen hem efter ett par minuters tystnad. "Mamma, tror du att det har lossnat för mig nu?"

Älskade unge!


Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback