2010-03-24

Trött....trött som fasen!! Vet inte varför...matbrist? Har ingen vidare aptit och får inte i mig alls så mycket som jag önskar. Sover ju lite taskigt också, även om det är mycket bättre nu än tidigare i vinter. Somnade för 23.00 igår så det måste ju vara godkänt?

Var i alla fall till farbror doktorn med sonen igår. En otroligt bra läkare som verkligen satte min son i fokus. Pratade med honom och inte så mycket med mig. Var noggrann och fantastiskt pedagogisk. Ja, allt som jag önskade. Han kunde inte alls tänka sig att grabben har nån ansträngningsastma, om problemet kvarstår om ett par år så får vi göra en utredning då men i nuläget så ska vi ligga lågt. Han och S funderade på om det skulle vara nån idé med att skriva ut medicin, men min son sa att det inte alls behövdes för han skulle ändå inte ta den... ;) Sonen berättade att han inte heller ville ha kalktabletter som mamma pratat om att vi skulle fråga doktorn om. Han lovade att dricka mjölk istället... Doktorn förklarade då att han inte alls måste dricka mjölk om han äter ost och äter youghurt ibland. Bara han äter ordentlig mat så kan mamma sluta oroa sig för mjölken. Ja, jag minns nu inte vad farbror hette men en guldstjärna till honom! Det kändes förbannat bra efteråt och det var verkligen Sonen som stod i centrum där, sonen som fick förklara och svara på frågor. Vilket är så rätt! Hur ska jag kunna förklara hur min son känner sig? Hur kan jag veta? Jag kan ju bara berätta vad jag ser och hör, vilket jag fick göra först och sen var jag dissad... fast på ett bra sätt såklart! Ja, jag är helnöjd. Många gånger vill man ha bot/mediciner/remisser. Nu kändes det lite så innan, att det var det jag ville ha. Kanske som ett bevis på att de tog oss på allvar. Men, på nåt sätt tror jag ändå att han har rätt. För hade ni hört den diskussionen läkaren och min son hade om inhalator...ja då hade ni också köpt att ni kom hem utan både kalktabletter/inhalator/remiss och recept!!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback