Det starkaste....

"Mamma, vet du vad som är starkast i min kropp?"
"Näej, vänsterfoten kanske?" (Brukar vara fotboll inblandat i det mesta sonen säger så jag chansade på vänstersläggan)
"Nej, det är kärleken"
"Hur menar du?"
"Jo, hur arg jag än är på dig, så går det inte att hålla emot, jag älskar er ändå" ( Med "er" menar han lillasyster och pappan också)

Lite vardagsfilosofi vid kvällsfikat...

Detta kom vid middagen då pappan i huset skulle peta ur märg ur ett ben på kotletten han just ätit av:

"Pappa, du äter ju vad som helst...till och med sopor!!"


Tänk om man kunde spela in livet på band? Så att man mindes alla kloka ord som barnen säger. Så man minns dem och kan berätta för dem då de blir större... Jag tror att alla föräldrar kan skriva boken : "Klokheter från barn"

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback