Sportlov?

Funderar på vart denna dag tagit vägen? Har inte gjort något speciellt och ändå springer klockan på som om just inget händer...
Vi har ändå knåpat ihop en matlista för veckan så en sväng till "handlaffär´n" måste det bli. Har haft så dålig inspiration vad gäller mat på sista tiden. Så vi sökte runt på nätet och hittade fem stycken recept som vi ska prova. Kan bli en ny upplevesle för familjen att äta bulgur och spenat ;)
Har tre krav, snabbt, någorlunda nyttigt och hyfsat billigt. Just till denna vecka sökte jag på det vi har i frysen och jag tippar på att handlingen idag kommer bli ganska billig. Mest bara mejeri och grönsaker som ska kompletteras.
Önskar så hett att det fanns hemkörning från affären här i kommunen. Finns ju i Storstan och när man tittar på de hemsidorna verkar ju allt så himla enkelt. Har hittat en där man planerar sin matsedel och sen skickar alla recept till inköpslistan. Korrigerar den lite efter vad man har hemma och sen klickar man på köp. Varorna kommer hem och du betalar med kort på farstutrappan. VARFÖR är världen så grym? Jag vill verkligen kunna använda mig av den tjänsten. Så enkelt och tänk så billigt det skulle bli. Även om det skulle kosta att få det hemkört så åker det inte ned en massa "onödigt" som man inte planerat att köpa. Skulle nog bli samma kostnad i slutändan kan jag tro? Vet inte varför jag inte gillar att handla längre? För ett par år sen var det veckans höjdpunkt, att få planera och storhandla. Eller kanske inte en höjdpunkt, men jag tyckte faktiskt att det var lite skoj. Nu får jag ångest bara jag tänker på det. Har skrivit på den där notan i två veckor nu...å sen när jag ska handla så tar jag det viktigaste...bröd och mjölk typ.... Ja, nu måste jag ju liksom bara åka...det finns inget att trolla med längre. DET är ju iofs en ny egenskap jag lagt mig till med. Att trolla ihop mat utav ingenting. Typ koka soppa på en spik... Oj, det där lät ju...hm...vi har två frysar fulla med diverse, men när inspirationen är noll så känns det som att man får trolla varje gång det ska stoppas nåt i kakhålet...

Undrar lite om man kan göra tjälknöl på rådjur?
Funderar också på om jag ska ändra lördagens rätt? Från tacos till grillade lammskivor. Hm...tål att tänkas på!

Nu...nu...nu gör jag det!

Återkommer


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har precis en makaronipudding står i ugnen, måste väl räknas som enkelt och billigt? All ugnsmat är ju så bekväm, bara köra in i ugnen och medan den är där kan man göra läsläxa, dammsuga eller slöa i soffan. Snabbt...hm...en stund i ugnen men... En superenkel kycklinggryta har jag också i bakfickan... Ännu enklare linsgryta som kanske inte faller alla i smaken... Egentligen behöver man ju inte ha en massa superflashig gourmetmat utan bara lite tips och inspiration tycker jag! Kram

2010-03-01 @ 16:00:50

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback