En helg

En helg med en salig blandning av allt. Fredagsmyset uteblev då mamman var allt för trött och somnade redan halv tio. Lördag var en riktig grådag med regn och kalla vindar. Vilket iofs passade oss rätt bra eftersom vi bokat in storstädning. Eller rättare sagt så hade vi skjutit upp storstädningen ganska länge och nu fanns liksom ingen återvändo? Hur som helst så började vi i varsin ände av källaren. Vi jobbade oss uppåt kan man säga. Väl uppe fick barnen titeln "Lagledare". Dottern fick sitt rum och vardagsrummet, sonen sitt rum och köket. Sen drog vi lott om vilken förälder de skulle få i sitt lag. Vinnaren skulle få anordna efterrätten. Ja, jag drog ju vinstlotten kan man säga ;) Jag hamnade i sonens lag, allt blev iaf städat och det luktade gott och rent överallt. Det serverades en Lax-middag som var lite bättre än vanligt i huset och alla åt som om de inte sett mat på hela dan. Vilket vi kanske inte heller hade gjort...  Himlen började spricka upp och jag kände att det var dags att gå ut. Ingen av oss hade stuckit ut näsan på hela dan, förutom en liten picknick i lekstugan när det regnade som värst. Liljekonvaljer som skulle få sprida sin väldoft var planen. Runt midnatt ramlade vi hemåt. Utan blommor men fulltankade på trevligt sällskap. Så det kan bli ;)

Söndag, soldag. Fotboll. Trötta killar som inte alls var vakna och "hungriga" på snyggt spel. Sista matchen var stolpe ut för sonen. Stolpe ut och stolpe-stolpe ut. Tänkte att nu slår det väl slint i vinnarskallen.... Vi tog en powernap när vi kom hem. Gubben fixade middagen och jag kände mig så lyxig, mors dag å allt! 
Förresten, väcktes av sonen på söndagsmorgonen. han kom stolt in med en fin teckning där han skrivit:
"Mors dag
tack för igår jag hade
jäte mysit
Grattis på mors dag"

Efter middagen var det dags för prisutdelningen. Det vart ju aldrig nån efterrätt på lördan så nu satte barnen igång. Chokladglass i botten, vispad grädde, maränger, chokladsås, hallon, strössel och chokladrån.
Han har öga för efterrätter pojken min. Vi hade lillasyster här för nån helg sen och då komponerade han ihop nåt som jag tänkte "Det här kommer inte att bli gott" Men si där gick jag bet.

Ja, sämre Morsdagar har man ju haft(?) denna var iaf underbar!

Idag ligger vi hemma, jag ska tvätta. Sonen sover. Loppan är på dagis.

Återkommer


Kommentarer
Postat av: Annelie

Äh de fanns säkert inga liljekonvaljer! ;)



Tack för trevligt sällskap! Ungarna hade ju dessutom jättekul. Särskilt tjejerna i badet! ;)



Kram på sig och hoppas du får många sköna lugna dagar framför dig i sommar!

2010-05-31 @ 23:20:36
URL: http://frostnatter.wordpress.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback