Validerad

Japp, nu är det klart och jag är så supernöjd! Har ju gått "Kravmärkt Yrkesroll" vilket är en kartläggning av kompetensen hos vårdpersonal. En slags inventering kan man säga. Dels för att visa hur mycket vi faktiskt kan, trots att vi är längst ner i näringskedjan. Dels för att fylla på med kunskap i de områden där det brister. Efter fyra träffar med konstruktiva samtal i grupp där man diskuterar och går igenom vad det faktiskt är man gör, är det dags då att bli bedömd. Eller kanske inte bedömd men ändå kanske lite. Man gör en "självskattning" innan, på alla yrkeskrav som ställs. Tror att det 177st (!). Man får välja om "man kan" "kan delvis" "kan inte". Vissa frågor gäller ledning och organisation, andra gäller om man kunde utföra serviceinsatser dvs handla, städa etc. Bemötande. Sjukdomar/symptom. Ja som sagt, MASSOR!!

Kan säga att min största farhåga inför dessa två validerings dagar var att upptäcka att allt det jag tror att jag kan, har jag i verkligheten inte en susning om.

Dag två avslutas med ett samtal då validerarna redovisar vad man kan och vad man behöver komplettera med vidare utbildning. För att sedan samma dag ha samtal med chefen, trepart-samtal. Huvaligen!! Men det gick bra. Jag klarar mig utan komplettering Eller det är väl inget man klarar sig ifrån, utan snarare att man får möjlighet att utvecklas. Man får också önska sig utbildning inom de områden man vill skaffa sig spetskompetens. Jag valde mer sjukvård, såromläggningar, djupare kunskaper inom medicin och lite åt usk hållet. Sen önskade jag också att få utnyttja min datorkunskap och att jag gillar att skriva och formulera ord. Tex till genomförandeplaner, dokumentering, hjälpa andra med våra dataprogram och sånt.

Nöjd och trött av att spänningarna släpper tar jag mig nu ett glas vin och fredagsmyser med mina juveler.

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback