Nattsvart

Jaha, då var det dax för denna vinters första dag. Även om jag inte tror på att hösten ännu gett med sig. brukar väl kunna vara så här denna tid, det är lite "hursomhelst"-väder.
På våren kallas det för april-väder, vad kallas det för nu?

Blankslitna sommardäck går inte särskilt väl ihop med vädret just nu iaf. Eller jag har ett fint dubbdäck på. Men bara ett lär ju inte kompensera upp de andra tre så, jag måste hitta någon bra lösning på dagens transporter helt enkelt.
Är inte direkt van vid att behöva styra upp och planera mitt resande efter fasta tider.
Dvs, jag gillar inte att det enda alternativet är buss....
Måste in till småstaden strax, för ett viktigt möte. Hade ju tänkt att jag skulle kika in på glasaffärn och få med mig nåt gott hem till kvällen.
Barnvakten och juvelerna kanske vill ha något gott till fredagsmyset.
Så att passa busstiden, springa på stan, gå på möte, handla lite till (BÄRA!), passa bussen hem, hämta på dagis och fritids, passa en buss tillbaka till småstaden för att jobba och hoppas vid gudarna att det inte blir minsta minut mer än planerat för då missar jag sista bussen hem....
känns lika jobbigt som att läsa långa meningar som aldrig kommer till punkt. :)
Hoppas att barnvakten har lite bättre däck än jag så kan jag ju kanske låna den t&r till jobbet iaf...

All skit löser sig! Så är det bara även om det många gånger känns fruktansvärt nattsvart....

Appropå nattsvart! Vi har haft lite skummisar här på vår gata, kanske jag berättat om förut. Var i polisförhör om det nu i veckan, eftersom jag min smartsak lyckades få dem på film... Ja iaf, så igår när vi bänkade oss för att kolla på "halv åtta hos mig" la jag märke till att det kom en bil till parkeringen på andra sidan vägen. Inget konstigt kanske och jag tänkte inte mer på det.
Såg under kvällen att den stod kvar men tänkte inte så mycket på det. Det brukar ofta stå bilar där.
Men så vid elva-tiden skulle jag bara gå ut och lufta mig lite (nikotinbehov) så inser jag att bilen som står där nersläckt och mörk, står på tomgång. Klart att man kanske vill ha lite värme om man ska sitta i en bil flera timmar sådär det är ju inget konstigt, men varför står bilen på tomgång just här?
Har det hänt ngt?
Ringde polisen iaf som kom efter ett tag, de kollade och pratade (väckte) honom. Sen ringde de upp mig och berättade att det var en kille som jobbade i Norrtälje som satt och sov i bilen, varför han satt där och sov ville de inte säga till mig. Men de hade bett honom att flytta på sig iaf och att det var inget som hade med oss eller de där skummisarna att göra.
Så jag drar min egna slutsats, stackarn är väl osams med tanten sin och fick tillbringa natten i sin kalla jobbarbil, på en parkering i obygden.
Önskar dig, vem du än är, en varm och mer bekväm fredagskväll. Och jag är ledsen att jag jagade polisen på dig, men jag vart så himla skrajsen!

Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback