Så jävla dumt sagt!


En sak som senaste dagarna fastnat i mitt huvud är en kommentar jag läste på FB. En mamma vars son blivit bestulen på sina skor skrev... :
"hur orkar folk sno skor av andra ....det är ju patetiskt =(( har inte mamma och pappa råd att köpa skor till er så är det riktigt illa elr hur ???? det är ju helt sjukt"
Jo, det är väl så att alla föräldrar som INTE har råd att köpa kläder och skor och mopeder och tv-spel och datorer och mobiltelefoner och...och...och... uppmuntrar sina barn till gå ut och SNO det. Säger ju sig självt eller hur??
Återkommer

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja... Det finns så mycket folk som hasplar ur sig dumma kommentarer. Även om det till viss del kan vara korrekt i vissa lägen. Visst... Men de sitter där i sin trygga värld och är så jävla duktiga och har svar på allt.

Lyckligt ovetandes kanske man ska säga. :-/

Nånstans känner jag att det är svårt att vara riktigt perfekt när det blåser motvind och är fanimig kämpigt med det mesta. Men om de skulle väl de ovetandes i deras trygga hörn av världen bara få en underskrift.

Nåväl... De är som de är...



Lycka till imorgon nu och som sagt hör av dig om du behöver skjuts eller vill åka med mig.



Kram

2010-09-15 @ 23:05:32
URL: http://frostnatter.wordpress.com
Postat av: Trean

Men vem är perfekt då? Finns det några såna? Oavsett om det är lätt bris, full orkan eller medvind? Näej, jag vill inte tro att det finns perfekta människor. Jag tror att alla har sina dolda skelett i garderoben, och ju mer man framhåller sin perfekthet, desto mer har man att dölja... "Har inte mamma och pappa råd...är det riktigt illa" Alltså....vad fan vet vi om varandras helveten egentligen? Man tycker så jävla mycket om andra och andras barn. Ingen som vet vad som händer bakom stängda dörrar! Och livrädda för att öppna dem är vi också....



Jag kanske slår en pling om jag hinner hem i tid för APT, när åker du?



Kram

2010-09-16 @ 00:03:32
Postat av: Annelie

Jo men exakt så kan det nog vara! Ful kommentar... Enkelspårigt okänsligt och dumt kort och gott!



Den perfekta människan är kanske den som vågar erkänna sina brister, har en gnutta empati i kroppen och ett öppet sinne. Samt lever sitt eget liv istället för att bara bry sig vad andra gör och ändå inte ha en susning...

Ja jag är då rakt inte perfekt. Men vet åtminstonde om det och det räcker en bit iaf. ;)



Ja imorgon... Vi hörs som sagt!



Kramen

2010-09-16 @ 01:07:04
URL: http://frostnatter.wordpress.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback