Tankar

"Det börjar gå fort nu, och jag ligger alltid steget efter"
Ord från en mycket kär vän. Om problemet med att barnen blir större.
Barnet, gulleplutten, som numer börjar springa ifrån sin lilla mamma är dryga året.
Minns så väl! Jagandet. Passandet. Oroandet!

Jag själv börjar smyga mig in i nästa fas av barnalivet.

Fyllde på med innebandy-tiderna i kalendern och jisses...det börjar bli fullt!

Söker återigen bensinsponsor!

Det kan bli så att vi får en ledig dag i veckan, då vi inte behöver skjutsa och fara. men sånt ändras ju fort och just den dagen vill de såklart leka med nån kompis eller så. Spontan-besök på badhus får inplaneras numer....

Men så är det. Alla tider i livet har sina fördelar och nackdelar.

Passar på att dela med mig av några kloka ord från min son:

Vi gick i skogen och jag hade kameran på axeln.
Sonen : "Man behöver egentligen inte en kamera, alla har ju en i hjärnan!"
Jag : "Ja, tänk att vi kan ha en med oss hela tiden"
Sonen : "Ja, som i vintras, då jag och D åkte pulka, då filmade jag hela tiden med mina ögon. Det vart lite svart ibland då jag blundade, när jag  blinkade då blev det kort. Jag kan titta på den filmen och korten när jag vill"


Just så är det. Vi kan bevara lycka inom oss och plocka fram när vi behöver!
Så glöm inte att ta några kort, eller spela in en film. Kameran har du ju alltid med dig!

Återkommer


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback