Valborg 2011

Denna dag bara måste dokumenteras! Valborg. Kungens födelsedag. Elda brasa! :D
Blåst svinkallt och då menar jag svinkallt, hela dan!
Första stoppet var fotbollsplanen. Konstgräs. Ingen större framgång. Man kan säga att det vart en brakförlust! men att killen gjorde två mål lättade upp det hela en del. Just konstgräs kan ge svidande märken om man väljer ett liggande spel. Vilket killen bittert fick erfara, inte minst i duschen efteråt.
Nästa stopp vart ridhuset. JAG vill INTE gå med och styra häst. Idag fanns det inte tillräckligt med småbrudar som ville styra häst. JAG fick gå med... Och min dotter väljer varken den minsta eller långsammaste hästen... JAG var helt SLUUT! :)
Väl hemma tyckte jag nog minsann att jag var förtjänt av en kall, eller kanske ett glas rött. Men mannen i huset var snabbare fram till den kalla så var det kört! Eftersom vi skulle till brasan så vart det cola till middan för mig.
Så närmar vi oss nu tiden för avresa till lämplig brasa. Ut ur huset för att hämta in barn. In i huset för att klä på barn. Dotter ramlar på grusgången...skrapsår. Sonen som brottats på grannens studsmatta är ytterligare skadad av vilda lekar. Så när jag nu har två storgråtande barn på soffan i hallen. Mannen är ute i båt på sjön. Slipper orden: "Ska vi strunta i brasan i år?" ur mig, bedjande, till barnen. Gråten eskalerar i ett "Neej!!"
Japp, in i bilen och iväg. Framme 19:53. Blåser, fan så kallt. Dottern springer iväg med några kompisar. Sonen vägrar gå ur bilen. "Tänd brasan så vi kan åka hem." Sonen köper korv. Brasan tänds 20:00. Sonen är sur för att "Pissetanten" i korvhaket misstar honom för att vara en tjej. "Jasså, den här lilla flickan vill köpa korv?"
Sonen fryser och är sur, sätter sig i bilen. Dottern går med på att åka hem. Dottern vill ha korv. Sonen vill ha mer korv. Barnen vill sitta i bilen och äta korv. JAG får NOG och startar bilen. Barnen sätter på sig bältet. 20:18 är vi hemma igen.
Hoppas ni haft en fin valborg! ;)
Nu kör vi chips och ostkrokar, framför någon buskis på TV.
Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback