En mammas oro!

För tre år sen, en kväll som denna. Låg en liten kille i sin säng, fullt med fjärilar i magen och vi läste "Var är Bus-Alfons" säkert 20 gånger. Den "Alfons" som handlar om en liten kille som är rädd, pirrig i magen, för att han ska börja skolan. Som slutar med en bild över höghuset, där det i varje hem ligger ett litet barn som inte kan sova för allt pirr i i magen. Och i en säng ligger en fröken, som inte heller kan somna för alla fjärilar i magen. Känner  ni igen den? Jag älskade Alfons som liten. Fråga systeryster så får ni veta... Tror inte hon läste Alfons för sina egna barn...hm? Trist om hon inte gjorde det! Jag gillar dom skarpt! ;)
Men ikväll. Ikväll var det inga barnamagar som var fulla med fjärilar. Inga små skruvande kroppar under täcket som hölls vakna av skolstartspirr. Bara en mammamage som pirrar för fullt. Min lilla loppa ska börja skolan. Känns så himla konstigt! Hon är ju bara en liten, liten tös. Hur ska det kunna fungera? Kommer hon kunna hålla reda på sina saker? Kommer hon förstå och lyssna på vad fröknar säger? Kommer hon hålla sig vän med andra barn? Hon är ju så framåt och tar för sig så mycket. Sånt kan ju störa! Irritera. Barn är inte snälla mot varandra alla gånger. Hon är ju inte så tuff som man kan tro. Inte jämt i alla fall.
Oro. Ja. Det är mammans lott i livet. Är det inte det ena så är det något annat...
Återkommer

Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh alfons... Min favorit med! :)



Mammafjärilar är nog så rackiga. Stora såklart för de har växt till sig i mammas stora buk. ;)



Kram så ses vi i plugget imorgon! :)

2011-08-18 @ 00:04:42
URL: http://frostnatter.wordpress.com
Postat av: en dröm blogg

gå in på våran blogg och kommentera vilken bild du tycker är finast :)

2011-08-19 @ 22:46:38
URL: http://inmundosomnia.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback