Strategier?

Vi har infört veckopeng. Svårt tycker jag att bestämma en lagom summa, men vi förhandlade lite och beloppet är nu godtaget från alla håll. Dock så kan inte pengar ramla från himlen, inte ens för mina curlade små juveler... Regeln är satt. Att städa rummet på torsdagar, innebär att man får sin peng på fredan. Plättlätt? Kanske... ;)
Sonen var smart. Struntade i att följa med till småstaden för skafferipåfyllning, stannade hemma efter fritids och städade. Allt var torkat, dammat och städat innan klockan var fem. Han funderade ut i tisdags att när han städat skulle han inte gå in i sitt rum (för annat än att sova) för då blir det ju inte stökigt och det kommer vara hur enkelt som helst att städa varje torsdag...  Smart? :D
"Ska jag bli smart, eller ska jag bli chef?" / Samuel 7.5år

Dotran ville absolut inte missa en skafferipåfyllningsturen. Hungrig som attans när vi kom hem så hennes städ fick sin början strax efter att brorsan var klar. 2,5 timme senare, många tårar och suckar, nog är det städat. kanske inte sådär som när mamman curling-städar ;) men städat har hon ju gjort iaf! Lilltussan! <3
Nu får de sin veckopeng imorgon. Vet att de vill spara till framtida större inköp. Vi får väl se hur det går med den saken?
Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback