Katt och råtta lek!

Vaknade inatt, tror klockan var strax efter ett. Katten hade race. For som en galning runt i huset. Tyckte mig kunna höra ett desperat pip, som inte var ett uppenbart kattljud... Insåg efter en stund att det var en gnagare hon lekte med. Fy fan. Bara hon drar ut ur vårt sovrum så går jag upp och stänger dörren, om jag törs. Så löd den yrvakna och icke genomtänkta planen. Vips, så var hon ute, vips så var hon inne igen, under sängen och gnagaren hade kommit loss ur kattans klor. Låg och funderade på hur lätt en halvdö mus kan ta sig upp i sängen och gömma sig. Funderade på vilket som var värst. Att vi har en mus i huset? Eller kunde det vara hamstern som råkat i trubbel? Hade jag inte hört ett konstigt ljud för en stund sen? Ett ljud som skulle kunna varit ett bur-lock som fallit åt sidan? Vad ska jag nu hitta på för plan? Att rackaren levde var uppenbart, det hördes tydligt på det knaprande ljudet som blir då gnagartänder desperat ger sig på tidningspapper under en säng....  Inbillar jag mig? Drömmer jag? Måste vara stensäker innan jag vågar väcka snusmumriken vid min sida...   Inser dock att jag är stensäker! Det är ett gnagardjur och en katt under vår säng. Snusmumriken får göra en insats, så får det bli!
Gnagaren åkte ut med buller och brak. Hamstern konstaterades vara oskadd, tack och lov! :D Alla kunde återgå till skönhetssömnen. Kattan var dock lite konfunderad över vars hennes nattmål tagit vägen, men hon kröp sen ner i täcket hon också och nattfriden var återställd. ;)

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback