2011-02-10

Seg dag detta. Att det skulle dra in ett snöoväder har gått mig helt och fullt förbi. hur man nu kan missa sånt? Men å andra sidan så är ju tidningsrubrikerna såhär års fyllda med ord som "Snökanon" Snökaos" "Trafikkaos" "Chockkyla" "Ryssvinter" "Istid" osv osv. man reagerar väl inte till slut? hur som helst så dalar snön i sakta mak ner här utanför huset och det är som det är...vinter!
Sjukläget börjar väl ordna upp sig? Loppan som visade feber igår kväll har inga tendenser alls nu...vilket inte alls innebär faran över, men hopp finns ju iaf! Sonen har nu vart feberfri i ett dygn...WOW! Hosta from hell, men ingen feber.
Klassen ska åka till Storstaden imorgon, vilket han inte orkar. Ingen diskussion ens, vilket jag befarat. Men nej, han orkar inte sitta hostande på buss och allt för ett par timmar på konserthuset. Jag hade som B-plan att vi skulle kunna åka bara vi i familjen. Men som sagt, han känner sig inte pigg så vi var ense där... Skönt!
Loppan och jag är inte lika ense...hon tycker minsann att hon ska kunna gå till dagis imorn...jag är inte lika sugen på det eftersom det går magsjuka (igen). Kanske lika bra att hon håller sig därifrån.
Fick just ett mail från skolan om ett extra-insatt föräldramöte. Akut. Bråttom. Viktigt. "Om allt från huvudlöss till magsjuka" Verkar som att det är svårt att bli av med på skolan. Vet iaf att mina inte har, löss alltså. Men man får gå dit ändå, tillhör väl jobbet som supermorsa helt enkelt? För superfarsan får jag inte till att gå på F-möte.
Alla är vi bra på olika saker! :D
Och en sak av alla många som han är super på hade jag tänkt att utnyttja...hm... Snickarn har fått jobb...hehehe. Bara allt lugnar sig runt omkring så kanske jag får in en modell. Gah. Gillar den som fasen och den är användbar och skitsnygg och och och....ni får se när den är klar! Kanske till och med att vi kan ta en beställning på den nån gång...fast jag vet...han har mycket ändå...ska inte lova något. Men jag hoppas iaf att vi kan få till den. Just nu hänger det väl mest på honom. Men man ska inte stressa...oh nej! ;)
Pladder utan vett och struktur...
...återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback