Hoppas

Bakar man inga pepparkakor till jul...kan man ju alltid göra det en trist hemmadag i februari! Kidsen står på varsin stol vid köksbänken. Kavlar och mjölar. Samarbetsövar. Funkar än så länge väldigt bra! Lovade att få lägga på glasyr på kakorna om de lyckas hålla sams mer än de lyckas hålla sig osams...
Jag själv har fått sova nån timme på soffan. Insåg att det var omöjligt att ligga kvar då det började kastas stolar i köket. Hemskt. Klart! Måste ju vara världens tråkigaste om mamman ligger på soffan och sover....
Lurade till på jobbet imorse. Så förfärligt trött. Visserligen inte mer än ca 25 minuter men ändå. Inte ok!!
Mannen ligger med något som skulle kunna kallas magsjuka eller kanske matförgiftning eller nåt sånt. Vet inte alls jag. Vi andra är ändå pigga än så länge. Hoppas på att det håller i sig. Men så länge vi inte vet om det smittar sig eller hur det är så får barnen snällt stanna hemma... Hade jag bara kunnat sjukanmäla mig igår så hade jag faktiskt stannat hemma från jobbet. Men får man inte tag på någon som kan ta emot sjukanmälan...ja, hur gör man då? Hoppas så innerligt för allas skull att detta inte är något som smittar!! En sak att ha kräkande ungar hemma...men på jobbet? Fy fan. Näe, dit vill man bara inte släpa kräkor, punkt!
Så nu hoppas vi på det. Att kidsen håller sig sams, aningens mer än vad de håller sig osams. Att jag håller mig vaken ända till kvällen. Att jag absolut INTE tagit med mig kräksjuka till jobbet!
Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback