Bonnläpp!!

Surfat runt och kollat in odlingstips, frönyheter och massor av annat som har med "vårbruket" att göra... GAH! Jag vill ha VÅÅR NUUUU!!! Det bokstavligen kliar i fingrarna nu och jag längtar som aldrig förr till grönbetet!
Hittat tomater med mörk choklad? osäker på om de kommer smaka choklad om tomaterna eller om de är strimmiga i färgen och att det då ser ut som att de är chokladiga....antagligen smakar de choklad? Skumt! Måste ju provas va?
Efter att ha upptäckt en sån simpel sak som att det går att äta rödbetor så är det ett givet frö som ska ner i jorden....akta bara frosten!! Tålamod...fy! Uttrycket "frostkänslig" känns som ett hånskratt när snön fortfarande ligger decimeterdjup...BLÄ! Frost? Vaddå frost?? Det är ju månader kvar innan man kan säga att det är frost!!
Sockerärtor, japp såna kommer det att bli. Tomater, funderar på att köra lite ampel- och krukvarianter i år. Har ju typ ingen plats i växthuset eftersom det är såå pyttelitet. Tänkte nog köra hårt på gurka där och flytta ut tomaterna. Chili vill jag också testa.
Pelargonerna är toktorra och stendöda...fan! Antingen genomfrusna eller så har de gått mörkerdöden till mötes nere i källaren. SUCK! Men det finns visst såna som lever på att sälja plantor så det kanske löser sig?
Vår. Jag vill ha vår. Jag vill ha vår. VÅR sa jag! :D
Återkommer

Kommentarer
Postat av: annelie

haha rödbetor går att äta... du är rolig du! ;)

Fnissade gott åt läsglasögonen. ;)



Hoppas allt är topp!



Kram¨



ps: ser att du inte löst loggan än... vill du ha hjälp kan vi kika på det.

2011-01-27 @ 20:41:23
URL: http://frostnatter.wordpress.com

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback