Idag är jag tuff, tuffare än tuffast!!

Idag är det hårda bud som gäller! Kommer bli konflikt efter konflikt efter konflikt! Men jag är tuff, riktigt stenhårt tuff! Bland annat är det detta som gäller:
  • Vill man gå till stranden ska man städa sitt rum.
  • Äter man ingen frukost får man vara hungrig till lunch. Slut på skåpätandet!
  • Plockar man inte undan sin disk från köksbordet, får man äta på smutsig tallrik.
  • Lägger man smutstvätt någon annanstans än i tvättkorgen, får man gå med rumpan bar.
  • Skriker man att mamma är "Ett jävla pucko" får man utegångsförbud.
  • osv
  • osv
  • osv
Kan ju tyckas vara självklara saker som ska fungera i alla familjer. Men si så är det inte hemma hos oss... Det ska nu ändras!! Från och med idag tänker mamman säga upp sig från pigjobbet och delegera de flesta uppgifter i huset! Det får vara nog nu med björntjänster! De är stora, stora! :D De kan faktiskt plocka i sin disk i diskmaskinen. De kan faktiskt till och med plocka ur den rena disken... Det är på tiden att deras piga hajar det, faktiskt!! ;) Pigan (mamman) måste inte hämta smutstvätten, barnen måste lära sig att tvätt inte går själv förbi tvättmaskinen, för att sen lägga sig snyggt strukna och vikta i garderoben någon dag senare... :D Busenkla saker kan tyckas. Kommer bli en låång process det här. Mycket obekvämt för de små liven, men som sagt...nu är det slut på björntjänster... :D
Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback