Tjuvlyssnat!

Mamman i vattenbrynet till sin badande dotter i femårsåldern:
-Kom. Upp. NU. Annars. Åker. Vi. Inte. Hit. Någon. Mer. Gång. På. HELA. Sommaren.
Dottern hör ingenting. Fullt upptagen med att bada så där innerligt som bara barn kan!
Mamman som vet att hon är iaktagen av ca 50 personer på stranden, går till filten. Ilskan ryker ur öronen och sonen som uppmärksammat det hela kommer rusande.
-Förlåt mamma att jag inte kom på en gång du sa till men jag....
Mamman avbryter och fräser ilsket:
-Gjorde du väl? Du står ju här!!
Sonen utbrister lyckligt!
-Gjorde jag? Kom jag på en gång?! Jaha, men jag kan berätta varför jag inte gick upp på en gång....
Mamman lyssnar inte alls
-Klä på dig nu, jag vill hem. Vi har faktiskt varit här i en och en halv timme nu!!
Dottern badar obekymrat vidare.
-Oj, mamma. Så länge? Redan? Tiden går så fort ibland!, han försöker verkligen låta så glad och positiv, tacksam eller vad fasen som helst, "bara du blir gladare nu mamma"! Hans bedjande röst bara låter falsk och hemsk, rädd(?) där jag sitter ett par meter bort.
Mamman muttrar något ohörbart.
Jag slutar nu lyssna och tänker för mig själv....Hur hade mamman agerat om det inte varit 50 pers runtomkring? Mammor är också bara människor och inga perfekta varelser. Jag kanske analyserar allt för lång? Men killen där lät liksom liite för van vid att ha en vansinnig, arg och skitförbannad mamma tjatande omkring sig.
Dottern? Ja hon hörde väl bara orden "Vi åker inte hit någon mer gång" Och tänkte att då sjutton är det bäst att passa på att bada så det räcker till augusti....
Jag skulle vilja tipsa dig "arga mamman". Investera 99 bagis i tre pocketböcker. Finns på typ alla affärer... Begrav det ena ögat i boken och håll mamma-ögat på strandkanten. En, två och till och med många timmar förflyter. Först när regndropparna börjar väta upp sidorna...kommer barnen tjata om att få gå hem... :D
Återkommer

Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback