Hur tänker vi?

Funderar på en sak. Kanske fördomsfullt av mig men ändå... Man får lite snurr på tankarna när man åker buss...hehe.
Hur som helst, två unga tjejer kliver på bussen. Kan tänka mig kanske 20-25 år kanske?
Tillsammans har de en kroppsvikt som garanterat är mer än vår familj (2vuxna 2barn) har tillsammans.
Dom brudarna var enorma...
Nej, än har inte fördomarna börjat krypa under skinnet mitt... ;)
Det är inte förrän den ena tar upp en kexchoklad modell störst och den andra tar fram en marabou 200gram... Kan tillägga att de var slut innan jag klev av, och jag åkte en mil med bussen...
NU började de fördomsfulla tankarna spinna som tusan...
Att man samtidigt är skiträdd för att det vikbara sätet vid barnvagnarna ska braka ihop under ens egna kroppsvikt när man sätter sig,
att man är skiträdd för det samtidigt som man vräker i sig massor av tomma kalorier i from av choklad.
Antar att de valde just de sätena för att de inte skulle få plats i de "vanliga"...
(tur att de vikbara höll)
Men iaf, jag kan inte rå för att tankarna blir fördomsfyllda, dömande och förutfattade... faktiskt.
Det spelar ingen roll hur man ser ut eller varför.. det spelar ingen roll att det var den enda gången på en hel månad de unnade sig choklad (vilket fördomsfulla jag inte tror att det var)
Att man ser ut på ett visst sätt av genetiska/psykiska/fysiska orsaker, fine! Det hajar jag absolut!
Är sjukt förvirrad just nu, var det fel av mig att tänka "Ska du som är så tjock äta choklad? ta en banan!" Eller var det fel av brudarna som "de facto" absolut inte behövde få i sig de tomma kalorierna i from av choklad...
Ja jag vet inte jag...
Jag anser inte att de är sämre människor, jag anser inte att de är lata, okunniga eller "lägre" än jag. Absolut inte. Det är inte så tankarna snurrar. Jag vill visst att alla ska få se ut hur de vill och äta som de vill. Men jag kan inte tro att man på allvar vill väga 170 kilo. Jag kan inte tro att någon säger till sig själv...mitt mål är att komma över 150kg. Man kan inte vilja det??
Är jag fördomsfull?
Hur tänker du?
Återkommer

Kommentarer
Postat av: Smuk Som Et Stjerneskud

Asså, när andra satsar på Beachen 2012, satsar jag på Tomte 2011. Inser nu att jag har sjukt bråttom att komma i form, alltså fylla ut tomtedräkten, så jag bör äta så mycket som möjligt, hela tiden och inte motionera ett skit... Nu är det jul igen... ;)

2011-11-17 @ 08:40:06
URL: http://sometstjerneskud.blogg.se/

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback