Kommenterat

Ironi, absolut. Visst är jag ironisk här, men kan säga att jag ändå har lite koll. Även om jag inte är stans största konsument av skönhetsprodukter. Bristande intresse i kombination med lathet kanske? Vet inte. Det jag mest vill förmedla i detta inlägg är den i mina ögon hysteriska konsumtion av dessa produkter. Vi har dag- och nattvarianter för ansikte.  Där ögonen har sin egna tub. Händer har en, fötter har en, tuttar har en och resten av kroppen kan klara sig med att dela på en sort, kanske.... Nagelbanden kan inte dela med resten av handen och läppar har defenitivt sin egna.  Det är cremer med färg som ska täcka skavanker och som sedan måste tvättas bort med en alldeles speciellt framtagen produkt, gud förbjude att ta tex tvål... hugaligen! Nej, det ska vara finare än så. Ansiktsvatten som måste kombineras med rengöringslotion, inte tvål dumsnut....
Har vi egentligen, på riktigt, behov av alla dessa produkter? Gör dessa tuber och flaskor oss på riktigt fräschare och snyggare? Visst man vill känna sig fräsch och snygg och det är vi alla oavsett vilka kladdiga produkter vi smetar in oss i. Att känna sig snygg gör såklart att man även utstrålar en "snygghet". Därmed kan man ju undra om det inte ändå kommer inifrån eller om det kommer genom tuben? Vi känner oss snygga, mindre rynkiga, yngre, fräschare mer framgångsrika därför att de som säljer dessa produkter säger att vi ska göra det. Vi är så matade med det att vi faktiskt tror på det.
Den som kommer med cremen för det skitiga man har inombords, det som syns på utsidan men ingen tvål i världen kan tvätta bort.....  Kommer vattnet som tvättar bort sorgen i ögonvrån? Finns salvan som lindrar i nattens mörka ångest?
Har några svar faktiskt på det, men ger er chansen att fundera lite nu...så fortsätter vi en annan dag!

Anonym om Lustigt:

Ja fast skillnaden mellan en nattcreme och dagcreme vad jag hört är att nattcremen är fetare. Och dagcremen ska skydda mer mot yttrepåverkan som man utsetts för när man är ute... men jag förstår ironin ändå.. :)


Återkommer

 

 


Kommentarer

Titta vidare :)strong>

Jag heter :
Kom ihåg mej nu :)

Min msn är : (kommer ej visas)

Bloggen jag har heter :

Jag vill faktiskt säga :

Trackback